Det ser nu ut som om Spykers förhandlingar med GM om SAAB går in i ett slutskede, och visst kan det gå åt skogen ännu, att riskgälden ställer upp för lån från EIB är kanske inte lika säkert längre för förutsättningarna har ju ändrats av GM då de sålde delar av SAAB till Kina, men vem vet.
Efter många år i ett Holländskt företag så kan jag säga att Europas affärsmän det är just Holländarna, så om någon ska få rull på gamla SAAB igen så är det nog just de.
I slutändan så kan det vara så att SAAB blir vinnaren och Opel förloraren av GMs Europeiska företag, för hos Opel så ser det mörkare än mörkt ut, och vete faan om det är speciellt bra för dem att vara ägda av Amerikanska staten.
Det är USA som varit bilindustrins stora genom åren, i Holland har man gjort DAF så vad menar du ?
SvaraRaderatyvärr är den trista sanningen denna att bilindustrin i USA har varit på på väg utför länge, och det är idag andra som står för nytänk och innovationer, visst det finns en del spännande som kommer från USA fortfarande, men de har en gammaldags ledarstruktur osv som hämmar deras företags utveckling osv
SvaraRadera