onsdag 2 december 2009

Det slutar med en lång näsa

Oavsett om SAAB blir kvar som bilföretag eller ej så försvinner jobben snabbt från Sverige, se nu bara på Kinisiska Geely som uppbackat av kinesiska banker nu ser ut som en rätt trolig köpare av Volvo, vad blir det i slutändan? Jo nya fabriker i Kina och eventuellt en utvecklingsavdelning kvar i Sverige samma sak kommer att gälla för ett eventuellt räddat SAAB.

Det är ju här problemet ligger när Mona Sahlin och Co drar i i strid för SAAB.

Mona Sahlins längtan att få sätta sprätt på Sveriges invånares skattepengar vet ju inga gränser och här går ännu en gång i bräschen för att vi Svenskar skall subventionera företag i diktaturen Kina. Mona Sahlin och hennes notoriskt spendersamme näringspolitiske talesman Thomas Eneroth har inga gränser för hur väl de vill SAAB med andras pengar, men som de flesta har deras välvilja inte sträckt sig till att själva köpa och äga en SAAB.

Personligen har jag gjort mångdubbelt mer än dessa två personer då jag är inne på min tredje SAAB.

Om nu Mona var så mån om svensk bilindustri, så borde hon visa det genom att köpa en ny svensk bil som ersättning för sin 20 år gamla miljöbov.

SvD SvD SvD Exp Exp Dps HD GP

1 kommentar:

  1. Om någon i detta vidsträckta land tror fortfarande att MS brinner för Sveriges och speciellt SAAB-anställdas väl, borde uppsöka läkare.
    MS-s enda intresse är att komma till makten. En annan - inte helt väsentlig fråga - vad skulle hon göra med den?

    SvaraRadera