Oavsett om Geely köper Volvo eller inte så är besluten om Volvos inriktning inte i Svenska händer, det är nog det här vi måste lära oss om global ekonomi, vad som är sant ena dagen kan vara fel andra dagen beroende på vem som äger och styr.
Ett problem är att oftast så ser en svensk som arbetar åt ett internationellt företag till företagets bästa då kan de betyda att den svenska delen får stryka på foten, men i de flesta andra länder slåss de lokala med näbbar och klor för sin produktion etc, det kan vara med delaktig information, det kan vara med att fult spela ut andra länders produktion etc. jag har själv sett detta ett flertal gånger i en världsomspännande koncern.
Så Sverige och även svenska myndigheter kan inte sitta på sina rumpor och tro att allt fattas på rationella grunder och med bra underlag, det är otroligt mycket annat som spelar in, inte minst nationalism. så det enda som är bra för de anställda i långa loppet är faktiskt att Volvo hamnar i Svenska ägares händer igen.
Skulle gamle Gyllenhammar som det ryktas i Expressen komma tillbaka i och med en Geely affär så är det inte bara dåligt utan en katastrof, mer överskattad svensk finns knappast, utan hans enormt uppblåsta ego skulle affären VOLVO och Norge olja varit i hamn och Sverige som nation och VOLVO som företag skulle vara i en otroligt mycket bättre sits, men nej Gyllenhammar fick inte den roll han vill personligen ha och därför ingen affär.
AB DN SvD Exp SDS GP DPS SvD DN TV2no DPS HD GP SDS DN AB POL GP HD SMP SvD SvD DN AB VG GP
HVa skjer med at KINA har blitt så økonomisk sterke??? de tar over..
SvaraRaderaOG ET LAND SOM KINA er det siste jeg vil skal ha økonomisk Makt her i verden!!
SKREMMENDE!