tisdag 9 februari 2010

Förfalskad mat

Skall inte EU stävja och arbeta emot brottslighet, i brottslighet ingår förfalskning, och om man vill sälja köttslamsor som biffar så måste det betraktas som förfalskning, därför borde frågan om sk köttklister (otäckt ord bara det) ens ha kommit upp på bordet

vad blir nästa sak?

Hårt driven förädling och odling ger ofta smakfattiga grönsaker, så kanske smakförstärkta grönsaker är nästa steg, sen bara accelererar det, varför inte ärtor med kola smak,

Vad händer sen? varför inte godkänna att man sätter en nolla till på sedeln så den blir värd lite mer

Här gäller det att vara konservativ och säga stopp och belägg innan det här går åt skogen


DN SvD SvD SDS AB AB GP GP HD VG SvD SvD AB

6 kommentarer:

  1. Trams. Vill man använda "klistret" i sitt kött är man tvungen att skriva det på förpackningen. Man vet precis vad man köper i affären.

    SvaraRadera
  2. just det, det måste stå på förpackningen så då kan man ju ha vad som helst i maten t ex kadaver,
    står det på förpackningen så kan man ju välja, eller hur.

    fattar du långsamt det är emot alla principer om ren och ärlig mat, men också vilket är värre man legitimerar fusk och bedrägeri

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag fattar relativt snabbt; om någon skriver "kadaver" på sin förpackning och du köper det var det väl för att du av nån anledning ville ha kadaver, eller hur?

    Vill du inte ha klistrad mat, köpt det inte. Att det finns skadar knappast dig, det enda som händer är att folk som vill köpa det har möjligheten att göra det.

    Själv känner jag mig lite skeptisk till köttklistret, men jag skulle kunna prova nån gång bara för att ha provat. Men trots att jag är lite skeptisk vill jag inte förvägra andra möjligheten att fatta ett eget beslut om deras matvanor!

    SvaraRadera
  4. Noen som vet hva dette enzymet kan påføre kroppen vår når vi spiser det?

    SvaraRadera
  5. Det finns naturligt i kött och blod, och jag har för mig att brist på det kan vara skadligt.

    SvaraRadera
  6. Hej.

    Äckligt. Men...

    ...om det nu är så många som är negativa till köttklister så kommer marknaden att sköta det hela själv. Det är bara att börja pröjsa det det kostar och gå till en saluhall eller slaktare så är problemet löst. Dock är väl utsikterna dåliga med tanke på alla som köper all tillsatsberikad skitmat i butikerna.

    Som en andra syn på saken förekom köttklister i kock-SM för några år sedan...

    /Glen

    SvaraRadera