fredag 2 juli 2010

Dagens feminism är bara ett djävla larv

Hur tröttsamt är det inte att höra de gamla väsnterfjantarna om hur bra deras syn på kvinnor är, det är på något sett så att en kvinna i deras ögon är faktiskt bättre än män. En kvinna har alltid företräde osv på gamla och tyvärr ibland existerande förorätter. Men faktum att feminism är inte vägen till ett samhälle där ingen bedöms efter sitt kön. Dagens feminism verkar idag ha som mål att byta ut kvinnors position mot hur de ser mäns position

Jag säger som min kloka fru brukar säga – jag är inte feminist jag är humanist, alla är lika värda oavsett kön eller varifrån de kommer, oavsett bakgrund och religiös eller politisk åskådning. Det enkla är att det är därifrån vårt samhälle skall byggas, det är det man ska kämpa för, inte någon form av switch där männen skall underordna sig kvinnor som straff för hur illa det har varit, eller där män skall vara kollektivt skyldiga till brott mot kvinnor som ett fåtal begår.

Enligt t ex Gudrun Schyman så är ju alla män kollektivt skyldiga, vilket betyder att en dag blir mina söner skyldiga eller kanske de redan blivit det? med det synsättet finns det en dag då de går från oskyldig barn till skyldiga män . Endast Gudrun vet när.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar