Då visar det sig att ett Kinesiskt företag är vad Koenigsegg lyckats skaka fram i sista sekund. Om man nu ser att Koenigsegg i sin grupp lägger in 720 miljoner, och att GM efterskänker en sådär tre miljarder för att bli av med SAAB, och sen går Kineser in med en hög av miljarder, vem tror då att makten över företaget hamnar i Sverige.
Sveriges regering skall vara mycket restriktiv med att gå in och borga lån, i så fall skall de vara villkorade att produktionen skall stanna i just Sverige. För snart stavas SAAB med kinesiska tecken och ser ut enligt följande om man får tro” Google translate” 萨伯
låt Kineserna ta SAAB jag orkar inte med skiten längre
SvaraRaderaSverige genom Investor osv och GM har satsat miljarder i SAAB inte kan vi väl ge bort detta till Kineserna, de kommer totalt urholka varumärket och sen är det verkligen tack och hej, när de giriga pojkarna med Koenigsegg är alt för förblindade av att bli storföretagare och mediakändisar
SvaraRaderaTillverkning av bilarna kommer att flyttas över till Kina det som blir kvar i slutända är bara försäljningen av bilarna så något större behov av anställda här hemma lär det inte bli.
SvaraRaderaNu ser det ju inte bättre ut än att gamla VOLVO skall rulla samma väg som SAAB, dvs till Kina
SvaraRaderaVOLVO på Kinesiska blir 沃尔沃
Varför gråter alla över förlustmaskinen SAAB, tänk om alla miljarder som satsats i just SAAB hade satsats på något framgångsrikt istället
SvaraRadera