Medias makt över vårt samhälle, vart det tar vägen och hur långa och djupa reaktionerna på olika händelser blir, ser bara ut att bli större och större, journalister med det stora scoopet framför ögonen, olika makthavare som vill bli kända, vetenskapsmän och tyckare som även de söker 15 minuters kändisskap. Alla dessa sammanverkar i en härlig soppa och sen har vi kriser, och döden bakom varje dörr.
Visst finns det olika substans i dessa saker men det är tveklöst så att media gör allt vad den kan för att blåsa upp stormen. WHO som akut en sen kväll förra veckan utlyste en femma på den sexgradiga skalan för en pandemin av en förkylning!!!!!!, riskerar nu att urholka sin trovärdighet, och vem tar nästa varning på alvar.
Nu har det visat sig att PMI det sk inköpschefsindexet ökar i Europa och ännu tydligare i just Sverige, det är klart att det är för tidigt att blåsa faran över men det kan vara en indikation på att talet om en total ekonomisk kollaps har varit oerhört överdriven.
Ven tjänar då på alla dessa katastrofer? som sen inte visar sig vara så illa som man först tror
Media är en vinnare, fler och fler följer mer och mer för att vara uppdaterade, för man vet ju aldrig.......
SvD SvD VG VG DB DPS DAGEN DN DN SvD SvD SvD SvD DN POL
måndag 4 maj 2009
Svininfluensa, glas i kyckling, lågkonjunktur
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar